Kalendarz szkolny
kalendarz

Plan lekcji
plan lekcji

Podręczniki

REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 10
IM. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO W OLKUSZU

 


  1. Postanowienia ogólne

 

  1. Stołówka szkolna zorganizowana jest w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów.

  2. Posiłki przygotowywane są i dostarczane przez zewnętrzną firmę cateringową zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarnymi w tym z system HACCP, zasady GHP (dobre praktyki higieniczne) oraz GMP (dobre praktyki produkcyjne) i z obowiązującą w danym roku umową.

  3. Posiłki wydawane są w dniach, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne.

  4. Wszystkie informacje dotyczące wydawanych posiłków, takie jak jadłospis, będą podawane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń przy stołówce szkolnej.

  5. Regulamin określa zasady odpłatności i warunki korzystania przez dzieci i nauczycieli szkoły z posiłków.

 


  1. Uprawnieni do korzystania ze stołówki szkolnej

 

  1. Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:

    • uczniowie, których rodzice (opiekunowie prawni) wnieśli opłaty;

    • uczniowie, których dożywianie dofinansowuje OPS oraz inni sponsorzy.

  2. Korzystanie z posiłków jest dobrowolne i odpłatne.

  3. Podstawą do korzystania z obiadów w stołówce szkolnej jest złożenie pisemnej deklaracji o korzystanie z obiadów w stołówce szkolnej w Szkole Podstawowej nr 10 im. Kornela Makuszyńskiego w Olkuszu tj. załącznik nr 1 do Regulaminu.

  4. Deklaracja obowiązuje w trakcie roku szkolnego, na ogłoszony okres przez dyrektora szkoły.

  5. W stołówce szkolnej funkcjonuje elektroniczny system JAMMik.pl służący do organizacji ewidencji i wydawania posiłków.

 


  1. OPŁATY - Zasady rozliczania za posiłki (obiady)

 

  1. Stołówka szkolna wydaje obiady dwudaniowe z napojem – nie ma możliwości kupowania tylko jednego z dań.

  2. Stołówka szkolna nie wydaje posiłków na wynos.

  3. Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres trwania umowy z firmą cateringową w porozumieniu z Organem Prowadzącym.

  4. Opłata za korzystanie z posiłków wydawanych w stołówce szkolnej przez uczniów kalkulowana jest wyłącznie w oparciu o koszt żywności użytej do przygotowania posiłku (tzw. wkład do kotła).

  5. Podstawą do naliczania opłaty za wyżywienie dziecka w danym miesiącu jest ilość dni obecnych pomnożonych przez stawkę dzienną.

  6. Rodzice/opiekunowie dokonują opłat 14 dni od daty wygenerowania rachunku każdego miesiąca.

  7. Opłaty dokonywane są w formie bezgotówkowej tj. drogą elektroniczną na wydzielony rachunek bankowy szkoły:

13 1240 2294 1111 0010 5575 7330

W tytule przelewu należy podać:

imię i nazwisko ucznia,

tytułem: /s/numer z systemu, np.: 90/dany rok, np.: 24 czyli Tytułem: /S/90/24

Rodzic odpowiada za prawidłowy opis przelewu.

  1. W przypadku uchylania się od regulowania płatności za posiłek podejmowane są następujące kroki:

    • Informacja telefoniczna z sekretariatu oraz przekazana przez wychowawcę dotycząca wezwania do uregulowania należności

    • jeśli to nie przynosi skutku– pisemne wezwanie rodzica/opiekuna do uregulowania zaległości za potwierdzeniem odbioru.

  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, zgłoszonych na piśmie przez rodzica/opiekuna ucznia, dyrektor może przedłużyć termin płatności za obiady, bądź rozłożyć zaległości na raty.

  3. W przypadku braku opłaty przez rodzica/opiekuna za posiłek, po pisemnym wezwaniu, dziecko zostaje skreślone z listy korzystających z obiadów, a dyrektor/organ prowadzący może wstąpić na drogę sądową.

  4. Nieobecność ucznia musi być zgłoszona telefonicznie przez rodzica/opiekuna do sekretariatu szkoły najpóźniej do godz. 8:30 danego dnia (tel: 32 643 08 26)

Na tej podstawie nie naliczenia się opłaty za posiłek w danym dniu.

W przypadku braku zgłoszenia nieobecności ucznia na obiedzie do wymaganej godziny, będzie naliczona opłata za posiłek w danym dniu.

  1. W przypadku planowanej zorganizowanej nieobecności uczniów w szkole – np. wycieczka, zawody – obowiązek zgłoszenia nieobecności spoczywa na rodzicu

  2. Uczniowie, którzy z własnej winy nie zgłosili się na obiad, będą traktowani, jako obecni i poniosą koszt obiadu.

  3. W sytuacjach wzrostu kosztów produktów żywnościowych w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, w porozumieniu z organem prowadzącym.

 

 


  1. Zwroty za niewykorzystane obiady

 

  1. Zwrot kosztów za nadpłacone obiady w szkole dokonuje się w następnym miesiącu.

  2. Warunkiem uwzględnienia odliczeń jest zgłoszenie nieobecności dziecka (odwołanie obiadów na określony czas:

  • telefonicznie pod nr 32 643 08 26

  • osobiście w sekretariacie szkoły

Tylko na tej podstawie odliczona zostanie należność za posiłek w razie nieobecności ucznia.

  1. Należność za odwołane obiady w danym miesiącu zostanie zarachowana na poczet wpłat za następny miesiąc. Należność tę rozliczamy przy najbliższej płatności poprzez pomniejszenie wpłaty za kolejny miesiąc o kwotę odliczeń za miesiąc poprzedni.

  2. Odliczenia i korekty w wysokości wpłat dokonują się w systemie JAMMik.pl

Kwota do zapłaty zostanie wygenerowana na rachunku– po zalogowaniu się rodzica do systemu JAMMik.pl

  1. Samodzielne pomniejszanie należności jest niedopuszczalne

  2. Po zakończeniu okresu korzystania z obiadów w stołówce szkolnej, ewentualna nadpłata zostanie rozliczona na wniosek rodzica na podany rachunek bankowy.

 


  1. Całkowita rezygnacja z obiadów

 

  1. W przypadku całkowitej rezygnacji z obiadów rodzic/opiekun osobiście zgłasza ten fakt do sekretariatu na piśmie - załącznika nr 2 Rezygnacja z obiadów w Szkole Podstawowej nr 10
    im. Kornela Makuszyńskiego w Olkuszu.

 


  1. Postanowienia końcowe

 

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, związanych z organizacją pracy stołówki szkolnej, decyduje dyrektor szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9