REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 10
IM. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO W OLKUSZU
-
Postanowienia ogólne
-
Stołówka szkolna zorganizowana jest w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów.
-
Posiłki przygotowywane są i dostarczane przez zewnętrzną firmę cateringową zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarnymi w tym z system HACCP, zasady GHP (dobre praktyki higieniczne) oraz GMP (dobre praktyki produkcyjne) i z obowiązującą w danym roku umową.
-
Posiłki wydawane są w dniach, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne.
-
Wszystkie informacje dotyczące wydawanych posiłków, takie jak jadłospis, będą podawane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń przy stołówce szkolnej.
-
Regulamin określa zasady odpłatności i warunki korzystania przez dzieci i nauczycieli szkoły z posiłków.
-
Uprawnieni do korzystania ze stołówki szkolnej
-
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
-
uczniowie, których rodzice (opiekunowie prawni) wnieśli opłaty;
-
uczniowie, których dożywianie dofinansowuje OPS oraz inni sponsorzy.
-
-
Korzystanie z posiłków jest dobrowolne i odpłatne.
-
Podstawą do korzystania z obiadów w stołówce szkolnej jest złożenie pisemnej deklaracji o korzystanie z obiadów w stołówce szkolnej w Szkole Podstawowej nr 10 im. Kornela Makuszyńskiego w Olkuszu tj. załącznik nr 1 do Regulaminu.
-
Deklaracja obowiązuje w trakcie roku szkolnego, na ogłoszony okres przez dyrektora szkoły.
-
W stołówce szkolnej funkcjonuje elektroniczny system JAMMik.pl służący do organizacji ewidencji i wydawania posiłków.
-
OPŁATY - Zasady rozliczania za posiłki (obiady)
-
Stołówka szkolna wydaje obiady dwudaniowe z napojem – nie ma możliwości kupowania tylko jednego z dań.
-
Stołówka szkolna nie wydaje posiłków na wynos.
-
Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres trwania umowy z firmą cateringową w porozumieniu z Organem Prowadzącym.
-
Opłata za korzystanie z posiłków wydawanych w stołówce szkolnej przez uczniów kalkulowana jest wyłącznie w oparciu o koszt żywności użytej do przygotowania posiłku (tzw. wkład do kotła).
-
Podstawą do naliczania opłaty za wyżywienie dziecka w danym miesiącu jest ilość dni obecnych pomnożonych przez stawkę dzienną.
-
Rodzice/opiekunowie dokonują opłat 14 dni od daty wygenerowania rachunku każdego miesiąca.
-
Opłaty dokonywane są w formie bezgotówkowej tj. drogą elektroniczną na wydzielony rachunek bankowy szkoły:
13 1240 2294 1111 0010 5575 7330
W tytule przelewu należy podać:
imię i nazwisko ucznia,
tytułem: /s/numer z systemu, np.: 90/dany rok, np.: 24 czyli Tytułem: /S/90/24
Rodzic odpowiada za prawidłowy opis przelewu.
-
W przypadku uchylania się od regulowania płatności za posiłek podejmowane są następujące kroki:
-
Informacja telefoniczna z sekretariatu oraz przekazana przez wychowawcę dotycząca wezwania do uregulowania należności
-
jeśli to nie przynosi skutku– pisemne wezwanie rodzica/opiekuna do uregulowania zaległości za potwierdzeniem odbioru.
-
-
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, zgłoszonych na piśmie przez rodzica/opiekuna ucznia, dyrektor może przedłużyć termin płatności za obiady, bądź rozłożyć zaległości na raty.
-
W przypadku braku opłaty przez rodzica/opiekuna za posiłek, po pisemnym wezwaniu, dziecko zostaje skreślone z listy korzystających z obiadów, a dyrektor/organ prowadzący może wstąpić na drogę sądową.
-
Nieobecność ucznia musi być zgłoszona telefonicznie przez rodzica/opiekuna do sekretariatu szkoły najpóźniej do godz. 8:30 danego dnia (tel: 32 643 08 26)
Na tej podstawie nie naliczenia się opłaty za posiłek w danym dniu.
W przypadku braku zgłoszenia nieobecności ucznia na obiedzie do wymaganej godziny, będzie naliczona opłata za posiłek w danym dniu.
-
W przypadku planowanej zorganizowanej nieobecności uczniów w szkole – np. wycieczka, zawody – obowiązek zgłoszenia nieobecności spoczywa na rodzicu
-
Uczniowie, którzy z własnej winy nie zgłosili się na obiad, będą traktowani, jako obecni i poniosą koszt obiadu.
-
W sytuacjach wzrostu kosztów produktów żywnościowych w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, w porozumieniu z organem prowadzącym.
-
Zwroty za niewykorzystane obiady
-
Zwrot kosztów za nadpłacone obiady w szkole dokonuje się w następnym miesiącu.
-
Warunkiem uwzględnienia odliczeń jest zgłoszenie nieobecności dziecka (odwołanie obiadów na określony czas:
-
telefonicznie pod nr 32 643 08 26
-
osobiście w sekretariacie szkoły
Tylko na tej podstawie odliczona zostanie należność za posiłek w razie nieobecności ucznia.
-
Należność za odwołane obiady w danym miesiącu zostanie zarachowana na poczet wpłat za następny miesiąc. Należność tę rozliczamy przy najbliższej płatności poprzez pomniejszenie wpłaty za kolejny miesiąc o kwotę odliczeń za miesiąc poprzedni.
-
Odliczenia i korekty w wysokości wpłat dokonują się w systemie JAMMik.pl
Kwota do zapłaty zostanie wygenerowana na rachunku– po zalogowaniu się rodzica do systemu JAMMik.pl
-
Samodzielne pomniejszanie należności jest niedopuszczalne
-
Po zakończeniu okresu korzystania z obiadów w stołówce szkolnej, ewentualna nadpłata zostanie rozliczona na wniosek rodzica na podany rachunek bankowy.
-
Całkowita rezygnacja z obiadów
-
W przypadku całkowitej rezygnacji z obiadów rodzic/opiekun osobiście zgłasza ten fakt do sekretariatu na piśmie - załącznika nr 2 Rezygnacja z obiadów w Szkole Podstawowej nr 10
im. Kornela Makuszyńskiego w Olkuszu.
-
Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, związanych z organizacją pracy stołówki szkolnej, decyduje dyrektor szkoły.