Wszyscy ludzie o czymś marzą. Jedni mają marzenia prostsze do spełnienia, inni trudniejsze i bardziej wyrafinowane. Niektórzy marzą o studiach, bogactwie, idealnej sylwetce, sportowym samochodzie czy po prostu o pełni zdrowia. Ile ludzi, tyle marzeń. Spełnianie marzeń nie jest ani proste, ani szybkie. Aby je spełnić należy zakasać rękawy i zacząć działać. Co więc możesz zrobić, by zacząć wreszcie spełniać swoje marzenia?
Pewnie, że nie wszystkim udaje się w pełni zrealizować swoje marzenia. Nigdy jednak nie powinniśmy z nich rezygnować.
W piątkowy poranek -10 marca nasza szkoła miała przyjemność gościć podróżnika- pana Grzegorza Kłeczka, który zdobył najwyższy szczyt Afryki Kilimandżaro i zrealizował swoje marzenie. O swojej podróży opowiadał nam prezentując zestaw ciekawych zdjęć i filmów, którymi przybliżył nam zwiedzane miejsca, zwyczaje i obrzędy napotkanych ludzi.
Mogliśmy również podziwiać piękno krajobrazu Afryki – strefy sawanny i częściowo lasów równikowych. Dowiedzieliśmy się, żeby afrykańskie safari uznać za w pełni udane, powinno się zobaczyć Big Five. Tworzą ją: lew, lampart, słoń, bawół i nosorożec. Częściowo poznaliśmy życie plemienia Masajów. Mieliśmy okazję podziwiać ich taniec, śpiew. Poznaliśmy zwyczaje życia codziennego: hodowlę krów i owiec, co stanowi ich główne źródło utrzymania. Domy Masajów zbudowane są z drewnianych tyczek oblepionych ziemią, trawą oraz krowim nawozem. Zauroczyliśmy się tańcem, kolorem strojów i różnych ozdób: bransolet, naszyjników i kolczyków noszonych przez to plemię. Uczniowie na filmie mogli zobaczyć szkołę swoich rówieśników z Afryki. Poznaliśmy również zmagania uczestników wyprawy na Kilimandżaro. Zapoznaliśmy się z zadaniami przewodników, tragarzy i kucharzy. Uczniowie byli pod wrażeniem potężnych baobabów i kłujących akacji.
Spotkanie z podróżnikiem było dla nas wszystkich wspaniałą lekcją przyrody. Było to niezwykłe wydarzenie dla całej społeczności uczniowskiej. Ten trudny temat został przedstawiony w sposób wyjątkowy. To przepiękny, profesjonalnie przygotowany program.